Deklaracja Dostępności

 

Wstęp deklaracji

Zespół Szkoł RCKU w Przemystce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://przemystka.pl/

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • mogą zdarzyć się sporadyczne sytuacje, w których zdjęcia, grafiki nie mają opisów alternatywnych,
  • na stronie nie ma informacji dostępnej inną drogą niż jedynie poprzez formę i pozycję, np. „Kliknij przycisk w prawym górnym rogu żeby zamknąć okno”, „Wybierz trójkąt żeby przejść dalej” itp.
  • nie wszystkie linki do pobrania dokumentu posiadają informacje o jego formacie, rozmiarze i języku,
  • nie ma wyszukiwarki, a także mapy strony,
  • Wizualizacja serwisu nie zawiera zapisów ARIA zwiększających dostępność cyfrową,
  • Niektóre z opublikowanych dokumentów (np. plików PDF) nie zawierają warstwy tekstowej.

Treści nieobjęte przepisami

  • filmy opublikowane przed 09 maja 2025 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • treści od innych podmiotów, które nie zostały przez szkołę lub dla niej wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji szkoła nie jest uprawniona.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia oświadczenia:
Oświadczenie zostało poddane przeglądowi i aktualizacji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: [email protected] . Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer 56 +48 54 285 36 65.. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Osobami upoważnionymi do kontaktu są wicedyrektor szkoły ds. kształcenia ustawicznego i praktycznego Marek Wiliński oraz pracownicy administracji szkoły.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jest niemożliwe, podmiot publiczny może zapewnić dostęp alternatywny, na warunkach określonych w ustawie. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich – https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły

  1. Do budynku prowadzą cztery wejścia 1, 2, 3 i 4,
  2. Dla gości przeznaczone jest wejście 1, które prowadzi do sekretariatu,
  3. Wejście 4 zamknięte dla uczniów i gości,
  4. Wejście 1 umożliwia podjazd osobom niepełnosprawnym,
  5. Dla osób przemieszczających się na wózkach dostępny jest korytarz na parterze budynku, sala gimnastyczna,
  6. Wejście do sekretariatu szkoły nie ma progu,
  7. Na tej kondygnacji znajduje się łazienka częściowo dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
  8. Kolejne piętra, na których znajdują się sale lekcyjne, są niedostępne dla osób niepełnosprawnych fizycznie,
  9. Szkoła nie dysponuje platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz toaletami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  10. Na terenie szkoły jest parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych,
  11. Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
  12. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,

Budynek zajęć praktycznych

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście, które nie posiada podjazdu dla osób przemieszczających się na wózkach,
  2. Do budynku zajęć praktycznych szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
  3. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

Budynek internatu

    1. Do budynku prowadzi jedno otwarte dla gości i uczniów wejście, które nie posiada podjazdu dla osób przemieszczających się na wózkach,
    2. Piętra, na których znajdują się sale lekcyjne, są niedostępne dla osób niepełnosprawnych fizycznie,
    3. Szkoła nie dysponuje w tym budynku platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz toaletami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
    4. Do budynku internatu można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
    5. w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
    6. Szkoła nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

1. Szkoła nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
2. Ze Szkołą można skontaktować się za pomocą poczty elektronicznej oraz z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS,
3. Na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywany maszynowo dotyczący zakresu działalności szkoły.

Plan prac koordynatora

  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostkę,
  2. zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami,
  3. koordynator ds. dostępności przyjmuje wszelkie wnioski i skargi,
  4. koordynator ds. dostępności przyjmuje w godzinach pracy Administracji, tj. 7:00 – 15:00.