Deklaracja Dostępności
Wstęp deklaracji
Zespół Szkoł RCKU w Przemystce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://przemystka.pl/
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- mogą zdarzyć się sporadyczne sytuacje, w których zdjęcia, grafiki nie mają opisów alternatywnych,
- na stronie nie ma informacji dostępnej inną drogą niż jedynie poprzez formę i pozycję, np. „Kliknij przycisk w prawym górnym rogu żeby zamknąć okno”, „Wybierz trójkąt żeby przejść dalej” itp.
- nie wszystkie linki do pobrania dokumentu posiadają informacje o jego formacie, rozmiarze i języku,
- nie ma wyszukiwarki, a także mapy strony,
- Wizualizacja serwisu nie zawiera zapisów ARIA zwiększających dostępność cyfrową,
- Niektóre z opublikowanych dokumentów (np. plików PDF) nie zawierają warstwy tekstowej.
Treści nieobjęte przepisami
- filmy opublikowane przed 09 maja 2025 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- treści od innych podmiotów, które nie zostały przez szkołę lub dla niej wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji szkoła nie jest uprawniona.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia oświadczenia:
Oświadczenie zostało poddane przeglądowi i aktualizacji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: [email protected] . Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer 56 +48 54 285 36 65.. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Osobami upoważnionymi do kontaktu są wicedyrektor szkoły ds. kształcenia ustawicznego i praktycznego Marek Wiliński oraz pracownicy administracji szkoły.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jest niemożliwe, podmiot publiczny może zapewnić dostęp alternatywny, na warunkach określonych w ustawie. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich – https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek szkoły
- Do budynku prowadzą cztery wejścia 1, 2, 3 i 4,
- Dla gości przeznaczone jest wejście 1, które prowadzi do sekretariatu,
- Wejście 4 zamknięte dla uczniów i gości,
- Wejście 1 umożliwia podjazd osobom niepełnosprawnym,
- Dla osób przemieszczających się na wózkach dostępny jest korytarz na parterze budynku, sala gimnastyczna,
- Wejście do sekretariatu szkoły nie ma progu,
- Na tej kondygnacji znajduje się łazienka częściowo dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
- Kolejne piętra, na których znajdują się sale lekcyjne, są niedostępne dla osób niepełnosprawnych fizycznie,
- Szkoła nie dysponuje platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz toaletami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- Na terenie szkoły jest parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych,
- Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
Budynek zajęć praktycznych
- Do budynku prowadzi jedno wejście, które nie posiada podjazdu dla osób przemieszczających się na wózkach,
- Do budynku zajęć praktycznych szkoły można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Budynek internatu
- Do budynku prowadzi jedno otwarte dla gości i uczniów wejście, które nie posiada podjazdu dla osób przemieszczających się na wózkach,
- Piętra, na których znajdują się sale lekcyjne, są niedostępne dla osób niepełnosprawnych fizycznie,
- Szkoła nie dysponuje w tym budynku platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz toaletami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- Do budynku internatu można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- Szkoła nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
1. Szkoła nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
2. Ze Szkołą można skontaktować się za pomocą poczty elektronicznej oraz z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS,
3. Na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywany maszynowo dotyczący zakresu działalności szkoły.
Plan prac koordynatora
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostkę,
- zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami,
- koordynator ds. dostępności przyjmuje wszelkie wnioski i skargi,
- koordynator ds. dostępności przyjmuje w godzinach pracy Administracji, tj. 7:00 – 15:00.