W dniach 8-10 listopada bieżącego roku  klasy III TR i TMRiA  oraz klasy  II TR i TŻiUG wraz z wychowawcami i opiekunami: p. Zytą Wawrzyniak, p. Sławomirem  Tomalakiem  oraz z  p. Martą Dziedziną-Janusz wyjechały na wycieczkę. Celem zwiedzania  była Jura Krakowsko-Częstochowska oraz  dawna stolica Polski Piastów i Jagiellonów – Kraków. Pomimo wczesnej pory, ruszaliśmy o godzinie 3.45, humory dopisywały zwłaszcza gdy w perspektywie były 3 dni wycieczki i następne 4 dni wolne od zajęć.  W drodze do Krakowa odwiedziliśmy duchową stolicę Polski – Częstochowę  i w prawie pustej kaplicy Matki Bożej w jasnogórskim  klasztorze uczestniczyliśmy we mszy świętej. Mogliśmy pokłonić się Jasnogórskiej Pani, stojąc tuż przed cudownym obrazem. Chętni zwiedzali skarbiec, zbrojownie i klasztorne krużganki. Po śniadaniu wyruszyliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Tam zwiedzaliśmy zamek w Pieskiej Skale, próbowaliśmy podnieść Maczugę Herkulesa, prześlijmy przez Wrota Krakowskie i szukaliśmy śladów pradawnych zwierząt oraz  nietoperzy w Jaskini Nietoperza. Do Krakowa dotarliśmy wieczorem, po zakwaterowaniu w hotelu Mohito na Starym Mieście i obiadokolacji wyruszyliśmy na nocne zwiedzanie. Iluminacje świetlne, atmosfera krakowskiego rynku i podgrodzia wszystkim zapadła w serce, pomimo już nocnej pory nikomu nie chciało się wracać. Tak długi dzień szybko wszystkich ułożył do snu. Drugi dzień rozpoczął się atrakcją w postaci paintbolowej walki w centrum rozrywki Laser Arena. Po takiej fizycznej zaprawie, bieganina po Krakowie, by jak najwięcej zobaczyć, to pestka. Na Wawelu udało się nam przejść dwiema trasami wycieczkowymi: ,,Wawel zaginiony” i ,, Wawel odzyskany”. Po południu zwiedziliśmy  Stare Miasto: rynek, Sukiennice, kościoły, barbakan i Bazylikę Mariacką gdzie podziwialiśmy cudowne dzieło ołtarz Witta Stwosza. Po kolacji  w restauracji na krakowskich plantach i powrocie do hotelu chętni  z klasy III wyruszyli z p. Tomalakiem na wieczorną wędrówkę po Starówce.   Trzeci dzień rozpoczął się wczesną pobudką i śniadaniem,  by rankiem jeszcze wyruszyć do Wawelskiej Katedry. Pokłoniliśmy się przed sarkofagiem kujawskiego księcia, króla Władysława Łokietka, odwiedziliśmy krypty z sarkofagami i trumnami  polskich rodzin królewskich, wdrapaliśmy się na wieżę by dotknąć serca Dzwonu Zygmunta i podziwiać panoramę Krakowa. W przededniu Dnia Niepodległości zapaliliśmy znicz, pokłoniliśmy się i oddaliśmy hołd przywódcy zrywu wolnościowego Komendantowi, twórcy Polskich Legionów Marszałkowi Józefowi Piłsudzkiemu.  Po katedrze zwiedziliśmy to, co pozostało ze skarbca koronnego i najcenniejsze relikwie skarbca katedralnego. Krótki pobyt w   Sukiennicach był czasem na zakup ostatnich pamiątek z Krakowa i  wyjazd  w stronę domu. Pobyt w Małopolsce wykorzystaliśmy bardzo owocnie i  po drodze udało się nam jeszcze zwiedzić  kopalnię soli w Wieliczce, by podziwiać kunszt solnych mistrzów. Wycieczkę wszyscy uznali za bardzo udaną. Była ona możliwa dzięki współpracy z p. Urszulą Szwej właścicielką biura podróży Robinson. Większość młodzieży wykorzystała płatność za wycieczkę bonem turystycznym.