Właśnie dobiegł końca trwający od 7 maja wirtualny projekt na platformie E-Twinning pt. „ My region’s cultural feast”. Zespół projektowy wybrał wydarzenie upamiętniające bitwę pod Płowcami, jako jedno z ciekawszych wydarzeń naszego regionu, którego rekonstrukcje mogliśmy podziwiać każdego roku w sierpniu w Płowcach.           

 W projekcie uczestniczyło 6 uczennic z klasy 1 Technikum Ekonomicznego z nauczycielem p. Karoliną Sobieraj.

Każdego tygodnia zespół projektowy wykonywał  przydzielane mu zadania, a ich rezultaty umieszczane były na roboczej stronie Twinspace platformy E-Twinning. Uczennice wraz z nauczycielem brały udział w cotygodniowych spotkaniach online. Był to czas,kiedy uczestnicy mogli się ze sobą zobaczyć i porozmawiać   w języku angielskim. Udział  w projekcie przyniósł uczestnikom wiele korzyści. Najważniejszą z nich było  przełamanie bariery językowej i pokonanie lęku przed popełnianiem błędów gramatycznych podczas konwersacji w obcym języku. To właśnie główny powód, dla którego nauczyciel przystąpił do udziału w projekcie z naszą młodzieżą.

Nasz zespół zapoznał się z aplikacjami Bitmoji i Chatterpix, dzięki którym tworzył mówiące awatary podczas wirtualnych komunikacji w projekcie. Joomag to kolejny program występujący w narzędziach Web2, służący do tworzenia gazetek, broszur i innych e-publikacji. Młodzież wraz z opiekunem nagrała filmik instruktażowy do tego programu w języku angielskim dla pozostałych uczestników projektu.

Program Watch2gether dostarczył naszemu zespołowi kolejnych wrażeń. Młodzież została podzielona na 7 międzynarodowych grup projektowych i każda z grup z opiekunem na czele otrzymała za zadanie zapoznanie się z filmem przedstawiającym konkretny festiwal kulturowy. Zespoły mogły wspólnie obejrzeć wybrany dla siebie film, dzielić się  wrażeniami i opiniami na jego temat.

Program Story-Jumper to kolejne narzędzie Web2, z którym młodzież pracowała podczas projektu. Służy on do projektowania i tworzenia e-booka. Z kolei dzięki programowi Canva uczennice pracowały nad stworzeniem plakatu, loga projektu i certyfikatu uczestnictwa w projekcie. Ostatnia poznana aplikacja to Kahoot, dzięki której grupy projektowe tworzyły ankiety i quizy związane z realizacją przedsięwzięcia.

Ostatnim zadaniem naszego zespołu było przeniesienie prezentacji multimedialnej na temat bitwy pod Płowcami do rzeczywistości. Dzięki pomocy Radziejowskiego Domu Kultury udało się nam przygotować kostiumy rycerza polskiego i krzyżackiego. Młodzież wraz z opiekunem udała się do Płowiec, gdzie  pod pomnikiem wykonała serię zdjęć w przygotowanych kostiumach z epoki średniowiecza. Zdjęcia te zakończyły prace nad projektem.

Nasza młodzież cały czas utrzymuje kontakt z rówieśnikami i uczestnikami projektu  z Macedonii, Rumunii i Turcji dzięki aplikacji Whatsapp. Prowadzą ze sobą konwersacje w języku angielskim i snują plany na kolejny wspólny projekt – kto wie, może tym razem już nie wirtualny ale wyjazdowy.

Skip to content